Direktlänk till inlägg 8 augusti 2011

Snålt med inlägg...

Av approachingislam - 8 augusti 2011 15:27

Bloggen har varit ganska ouppdaterad den senaste tiden. Det beror nog främst på att fastetiden är ovanligt lång och jag har svårt att koncentrera mig (på just skrivandet) när jag inte äter.


Jag har inte haft några särskilda funderingar de senaste dagarna som hade kunnat bilda ett vettigt inlägg.


Jag ville tacka läsaren "Adam" för ditt tips till "Anders" och även lämna ett svar på "Anders" fråga om var jag har hört talas om att Allah inte går emot de grundläggande naturlagarna. Jag tror att jag endast har hört det från ett par muslimer, inte läst det i Koranen. Jag kan därmed inte ange någon vers som styrker detta. Jag ska dock försöka lista ut var denna uppfattning kan ha sitt ursprung.

 
 
Ingen bild

Anders

9 augusti 2011 01:37

Tack! Det ska bli intressant att läsa när och om du hittar källan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av approachingislam - 6 januari 2012 13:15

Följare till alla religioner anser att just deras religion är den fullkomligaste. Hur kan man välja religion?   En religion måste innehålla två element. Läran måste vara ren och den får inte gå emot intellektet. Religionen måste innehålla...

Av approachingislam - 5 januari 2012 23:45

Till läsaren Fanny: Svaret på din fråga/ditt påpekande (?) finns under din kommentar.   Ordet religion är mycket svårt att definiera. Vissa skulle förklara det  som "tron på högre makter" medan andra inte skulle blanda in det gudomliga, vetenska...

Av approachingislam - 31 december 2011 12:00

Enligt boken som jag läser så finns det åtta sätt som man bör sträva att uppfylla för att förstå meningen med livet. Nedan skriver jag min tolkning av dem.   Man ska lära sig att se Allah på ett korrekt sätt. Man ska försöka förstå Allahs pe...

Av approachingislam - 30 december 2011 14:32

Jag har skrivit ett liknande inlägg förut men jag skriver detta inlägg med främsta syfte att påminna mig själv.   Många ställer sig frågan vad meningen med livet är. Människor sätter ofta upp olika syften med deras liv. Enligt islam så är men...

Av approachingislam - 30 december 2011 14:11

Jag har inte skrivit något på väldigt länge och jag antar att mina läsare har gett upp hoppet för denna blogg. Eftersom jag märker att jag har det svårt att kombinera mina universitetsstudier med mitt islamutforskande så tänkte jag införa ett nytt sk...

Ovido - Quiz & Flashcards